play
13.11.2024
Het waterstofnetwerk voor nieuwe energie De energietransitie vraagt om meer dan plannen; het vereist een solide infrastructuur en duidelijke richting. Hynetwork, een dochteronderneming van Gasunie, ontwikkelt het netwerk dat waterstof toegankelijk maakt voor industrie, transport en energieproductie.     Zie ook hynetwork.nl
DIEP Uitmarkt Emmen 1103 LR2
21.10.2024
Voor iedereen die kunst wil ervaren. DIEP Emmen – voorheen CBK Emmen – wil kunst dichterbij het publiek brengen en een verbinding maken tussen kunstenaars en kunstliefhebbers. Met ons ontwerp voor de nieuwe visuele identiteit van DIEP willen we de toegankelijkheid versterken. Met heldere kleuren, strakke geometrische vormen en een uitnodigende toon, zorgt de huisstijl ervoor dat DIEP herkenbaar en gastvrij is voor iedereen die kunst wil ervaren.   Bekijk hier
play
10.10.2024
Lik me gek

Silly Dog is een webshop die zich richt op hondenliefhebbers. Ze bieden een brede selectie van hondensnacks, speelgoed, slowfeeders en unieke hondenwenskaarten. Je kunt er ook gepersonaliseerde cadeauboxen samenstellen voor verschillende gelegenheden, zoals hondenverjaardagen of als kraamcadeau voor een pup. Silly Dog combineert leuke en praktische producten voor honden en hun eigenaren. Bezoek hun site voor meer details: Silly Dog.

 

We ontwikkelden het merk de merknaam en de art-direction. Go Silly Dog!

play
02.09.2024

Noflike krystdagen

De jaarlijkse hartverwarmende kerstmusical voor jong en oud(er) van De Lawei is een begrip in Noord-Nederland. Een echte familievoorstelling voor, door en over Drachten. Dit jaar is het alweer de achttiende familievoorstelling van De Lawei! De familievoorstelling maakt onderdeel uit van een talentontwikkelingstraject van De Lawei. In het voorjaar zijn er audities waar iedereen aan kan meedoen. Vanuit de audities wordt een cast gekozen gevuld met amateurtalent. In september start de cast met repeteren en in december staan ze dan eindelijk op de planken.

De wens van de Lawei is om vanuit het juiste vertrekpunt een identiteit te ontwikkelen die klopt bij verhaal, doel en doelgroep, zodat hieruit een stijl ontstaat die past en daardoor eigen en herkenbaar is. Buro reng ontwerpt de identiteit.

  Zie ook lawei.nl
Landscape Collected 03LR
05.07.2024

Huisstijl voor ‘de landschappers’

Landschapsarchitecten Jonas Papenborg en Lieke Jildou de Jong vormen samen Landscape Collected. Ze planten hagen en volgen hun groei, maken een gedetailleerd herbarium om de natuurlijke omgeving beter te begrijpen, en gaan in gesprek met experts om diepere inzichten te krijgen in het landschap. De bevindingen houden ze niet voor zichzelf. Ze delen ze met de wereld door middel van boeiende installaties, inspirerende tentoonstellingen en informatieve publicaties. Sluit je aan bij Landscape Collected en ontdek hoe we samen kunnen bijdragen aan een gezondere leefomgeving!   Zie ook landscapecollected.nl
RUG House of connections LR
13.05.2024

Toevallig lopen we ertegenaan

Toevallig lopen we ertegenaan; een test met de iconen die we voor de Schools for Science and Society van de Rijksuniversiteit Groningen hebben ontworpen. In het House of Connections aan de Grote Markt worden de iconen van Schools for Science and Society van de Rijksuniversiteit Groningen tentoongesteld op levendige ledschermen.   Maar deze presentatie is meer dan alleen een visuele traktatie. Het is een dynamische ervaring, waarbij de schermen en iconen zich kunnen aanpassen aan het onderwerp, de afzender, de organisator of zelfs de actualiteit van het moment. Het is een uitnodiging voor dialoog, een kans voor de scholen om in contact te treden met hun partners en het brede publiek.  Terwijl we in gesprek zijn met de technische expert die verantwoordelijk is voor dit schouwspel, worden de laatste details besproken – kleine aanpassingen die nodig zijn om alles perfect te laten verlopen. En dan… dan kunnen we de eerste animaties al voor ons zien, klaar om de verbeelding van het publiek te prikkelen en de dialoog te starten.   Zie ook House of Connections
play
25.03.2024

Ruimte voor theater

Wij zijn een theaterschool. Wij bieden ruimte. Ruimte om te maken en te spelen, ruimte om jezelf te zijn en ruimte om te groeien. Ons huis staat in Emmen, maar we bewegen door heel Drenthe.

 

Iedereen is welkom. Plezier staat voorop, maar er wordt ook keihard gewerkt. Ontwikkeling vraagt inzet. Alleen door jezelf helemaal te geven, krijg je de ruimte om te groeien. En daar helpen wij je graag bij.

 

Buro Reng ontwikkelt de merkstrategie en nieuwe visuele identiteit voor Loods dertien.

IMG_2433:3
25.03.2024

Bedrijventocht

Nynke belde. Of we mee wilden doen aan de bedrijventocht van de Hanze Hogeschool. Doel – studenten van de opleiding Communication & Multimedia Design kennis laten maken met ons werk. Het liefst op een actieve manier. Goed idee, we doen mee!

We stellen ze de vraag hoe zij aan een opdracht beginnen. Dan vertellen we ze en laten zien hoe wij aan een opdracht beginnen. Het werd een mooi gesprek met veel voorbeelden en anekdotes. O ja, ze wilden ook nog graag weten hoeveel we verdienen aan het ontwerpen van een logo.

Op Scherp GIF animatie LR
17.01.2024

Merk op Scherp!

In een tijd dat het [V]MBO veel te weinig aandacht en waardering krijgt vergt het moed je hard te maken voor het MBO. Ziedaar Op Scherp. Ryco, Thomas en Bram die het VMBO een warm hart toedragen: ‘Wij zijn enthousiaste onderwijsontwikkelaars met hoofd, handen en hart voor het [v]mbo. Onze focus ligt op actie. Onze aanpak is creatief. Geen adviezen van buitenaf maar samenwerking in de praktijk!’ Hieraan draagt Buro Reng graag een steentje bij! We ontwikkelen de branding voor Op Scherp. Met gebruik van de MerkKompas aanpak ontwikkelen we merkstrategie en de visuele identiteit. Met veel plezier en enthousiasme! opscherp.com
92b17681 65fd 4120 8af3 3158670f01f4
05.10.2023

Hi, ik ben Niki!

Op dit moment zit ik in mijn vierde jaar van de studie Graphic Design op ArtEZ Zwolle en ga ik de aankomende drie maanden stagelopen bij Buro Reng. Ik was opzoek naar een plek waar ze diep in het onderzoek duiken en het gesprek wordt aangegaan. Onderzoek is er net zo geliefd als het eindresultaat. Hiervoor zit ik op de juiste plek, ik heb er zin in!

play
04.10.2023
Welcome to ZEKERTRUTTEN. A place where you can be who you are. Effortlessly casual, beautiful, chill and nothing more. ZEKERTRUTTEN is Fien, een jonge vrouw, is instagram, TikTok, website, bedrijf, sticker, armband, haarclip, merch en meer. ZEKERTRUTTEN is een plek voor – Hola Babe! – jonge meiden, ijdel, uiterlijk, party, studentes. Een tikkie ondeugend en rebels; vandaar ‘Trut’. ZEKERTRUTTEN ontwikkeld zich zoals Fien zichzelf ontwikkeld. Van tienermeisje naar jong volwassene en vraagt de merkpositionering ook een andere, nieuwe richting.   Buro Reng ontwikkelt de rebranding van ZEKERTRUTTEN.
DouwedeBoer HoC 7402
21.08.2023

Verbindende projectstijl RUG House of Connections

We staan voor enorme uitdagingen op het gebied van klimaatverandering, duurzaamheid, sociale veerkracht, meer gezonde jaren en digitale ontwikkelingen. De RUG ziet het als haar rol en verantwoordelijkheid om met innovatief wetenschappelijk onderzoek en onderwijs een bijdrage te leveren aan oplossingen. Het House of Connections is het nieuwe onderkomen van de Rijksuniversiteit Groningen aan de Grote Markt in Groningen. Vanuit het House of Connections maakt ze door middel van het organiseren van evenementen en activiteiten zichtbaar op welke manier wetenschap bijdraagt aan het oplossen van grote maatschappelijke problemen.

Buro Reng werd gevraagd om een projectstijl te ontwerpen en ideeën te ontwikkelen voor de officiële opening en voor de publieksdag.

play
16.06.2023

Verbindende beeldtaal Schools for Science and Society

De Schools for Science and Society van de Rijksuniversiteit Groningen werken samen met andere partijen aan de ‘big four’ van de maatschappelijke vraagstukken: energie en klimaat, digitalisering en AI, duurzame samenleving en meer gezonde jaren. Buro Reng ontwikkelde speciaal voor de schools een beeldtaal die de verbindende rol van de schools in de maatschappij visualiseert.

De beeldtaal bestaat uit algemene illustraties die verwijzen naar de rol van de schools en hun (interdisciplinaire) werkwijze en uit beelden voor elke school afzonderlijk. De laatsten verwijzen naar de naamgever van de schools of naar de specifieke thema’s waar de school zich mee bezighoudt. Met een combinatie van illustraties kunnen de schools niet alleen in tekst maar ook in beeld de dialoog aangaan met hun partners en het brede publiek.

_DSF9737
17.05.2023

Informatie over Op Maarhuizen

Parallel aan de verbouwing, renovatie en herbestemming als wierde voor cultuur en natuur ontwikkeld zich de zichtbaarheid van het merk Op Maarhuizen. Stap voor stap volgens een vooropgezet plan. En het wordt steeds mooier!

Deze week zijn drie info-borden geplaatst die we voor Op Maarhuizen en Staatsbosbeheer hebben ontworpen. Tekst, redactie, beelden, illustraties, materiaal, uitvoering en plek zijn zo maar een paar van de aandachtspunten. Samen met Mayke en Gijs, Anje Jager voor de illustraties en Ruben Bos, Jan Hoekstra en Bram Verhave van Staatsbosbeheer hebben we het voor elkaar gekregen!

anjejager.com
play
13.12.2022

RUG Research Support Portal

Je wilt een onderzoek starten en je vraagt je of hoe dat te financieren? Of je vraagt je tijdens een onderzoek af hoe te publiceren over je resultaten? Een paar vragen – als voorbeeld – die voor, tijdens en na je onderzoek van belang kunnen zijn. Sinds kort kun je met dergelijke vragen terecht bij de RUG research support portal. Doel is dat onderzoekers beter hun weg vinden op zoek naar passende ondersteuning en advies en meer tijd over hebben voor onderzoek/onderwijs.

   

Buro Reng wordt gevraagd een passende stijl te ontwikkelen die zich duidelijk onderscheidt en het strategische belang van de portal onderstreept. Het onderzoekende oog in een loupe is het sleutelbeeld van deze illustratieve branding. Sinds deze week is de portal actief en kun je er als onderzoeker veel relevante informatie vinden.

www.rug.nl/research-support-portal

Han Harleman SM 01:6
02.08.2022
Han Harleman werkt als bouwkundig ingenieur en ontwerper. In zijn eenmanspraktijk wisselen de werkzaamheden zich af; van een kleine uitbreiding voor een woning tot een haalbaarheidsstudie voor een projectontwikkelaar. Een project is geslaagd als Han een vergunning realiseert die onmogelijk leek, een opdrachtgever blij kan maken met een verrassend plan of plattegrond, of een geschikte aannemer kent die de gedroomde verbouwing realiseert. Han is de persoon bij wie je moet zijn met je vragen. Han vraagt ons een merknaam en merkidentiteit te ontwikkelen. Het wordt een logo als een keurmerk én als een glimlach; symbolisch voor de menselijkheid en het professionalisme van Han.
Op Maarhuizen   SM   web   01
25.07.2022
Doar gruit, doar bluit ain wonderlaand Deze zin uit het Gronings volkslied typeert perfect het project ‘Op Maarhuizen’. Nog in wording maar al een heel eind op weg! Mayke en Gijs beginnen aan een nieuw hoofdstuk op de wierde Maarhuizen. We werden door hen benaderd een huisstijl en website te ontwerpen. In plaats daarvan hebben we eerst een gezamenlijke verkenning gedaan. De conclusie was dat er meer gedaan mocht worden. En nu is de nieuwe naam, stijl en website gereed. Op Maarhuizen – wierde voor cultuur en natuur.

www.opmaarhuizen.nl

Buro Reng   Kunstwerf 2
18.07.2022
De Kunstwerf aan de Bloemstraat is het nieuwe onderkomen van een aantal theater -en dansgezelschappen. Zij krijgen in de Kunstwerf werkplaatsen en oefenruimtes. Het gebouw van de Kunstwerf is een ontwerp van Ard de Vries en Donna van Milligen Bielke. De open binnenruimte waar de oefenruimtes en werkplaatsen omheen liggen krijgt een tuinontwerp van tuinarchitect Piet Oudolf. Buro Reng ontwerpt de huisstijl en de website. De website is beperkt van omvang, biedt beperkte achtergrond en content over de plek en is vooral een doorklik – hub – naar de gezelschappen die er gehuisvest zijn. kunstwerfgroningen.nl
IMG_3229:2
30.05.2022

During Covid, we were commissioned to update the brand book for Somaye Dehban – a Dutchified Iranian. Things turned out differently. Or as Somaye put it: I am open to exploring the collaboration opportunity further. How about we start with the visual identity, and then we move to the next phases? We were commissioned to develop a new, personal, visual identity.

We had intensive contact and asked a lot of questions, of course also about her motives and her dreams. We received an unimaginable and very special life story in response. Via email and the screen, because Covid. That changed today. Finally we meet in person. Somaye surprises us with personal gifts, partly selfmade and all with their own beautiful story. We are touched by her warmth and enthusiasm. Keep an eye on this ambitious and charming lady!

play
23.04.2022
Open Agency Night is voorbij en het was heel ok. Onze opzet was om in gesprek te gaan met de bezoekers en dat is heel goed gelukt. Veel mooie gesprekken en reacties van en met leuke mensen. Over het werk, ontwerp proces, stramien uitlijning, pizza voorkeuren of job options. Opvallend dat veel bezoekers ons werk en aanpak prima wisten te typeren! Wat ook opviel was dat veel bezoekers ons nog niet kenden…
play
22.04.2022

ACE Terminal – Powering the future with hydrogen!

Gasunie, HES International B.V. en Vopak werken samen aan de ontwikkeling van een importterminal voor groene ammoniak als waterstofdrager. De importterminal voor groene ammoniak levert een belangrijke bijdrage aan de marktontwikkeling voor groene waterstof én voor het realiseren van de klimaatdoelstellingen van 2030 en 2050. Om deze samenwerking een herkenbaar gezicht te geven ontwikkelden we in samen met het HES, Vopak en Gasunie team een nieuw merk: ACE Terminal.

Trots dat we een kleine bijdrage leveren aan dit groene project.

play
08.04.2022
BURO RENG doet mee met Open Agency Night op 21 april: ‘De kans om de creatieve industrie in het Noorden te ontdekken’. Donderdag 21 april openen zeventien creatieve bureaus in Groningen en Leeuwarden voor een avond hun deuren. Dit doen zij tijdens de eerste editie van Open Agency Night. OAN is georganiseerd voor en door noordelijke creatieven en demonstreert wat het Noorden in huis heeft aan talentvolle bureaus. Open Agency Night (OAN) laat zien wie de mensen achter de noordelijke bureaus zijn, wat voor werk ze maken en hoe hun cultuur eruitziet. Ieder bureau presenteert zijn eigen programma, nodigt sprekers uit en organiseert workshops, borrels en andere activiteiten. Het programma vindt plaats van 16.00 tot 23.00 uur. Ga naar www.openagencynight.nl om het programma te bekijken en tickets te reserveren.
Oprecht foto
28.02.2022

Stagiaire Tigo

Tigo Hoogma volgt de opleiding AV-specialist aan het Noorderpoort en loopt sinds kort stage bij ons.Tigo heeft vooral interesse in het maken van commercials, branding, advertising, dat soort dingen. We laten hem kennis maken met onze manier van werken en dat het bijvoorbeeld slim is te beginnen bij het begin.   Foto – Emily Wortel
DSC_4738
07.02.2022

Symbolischer kan het bijna niet; realisatie ‘Op Maarhuizen’ start met de bouw en onthulling van een nieuwe brug.

Vorig jaar heeft wethouder de Vries van de gemeente Hogeland de naam voor de nieuwe brug – of ’til’ op zien grunnegs – onthuld. De til over het Mensingweersterloopdiep verbindt Maarhuizen met Mensingeweer en Winsum en maakt de wierde goed toegankelijk voor recreanten en toeristen, waaronder wandelaars van het Pieterpad. Het was ook het startsein voor de bouwwerkzaamheden van Enne Jans Heerd en de onthulling van één van de eerste zichtbare resultaten van de opdracht die we voor Mayke en Gijs uitvoeren; de branding van ‘Op Maarhuizen’.   Foto – Egbert Reuser
11.11.2021
De wijk waarin je woont is belangrijk!

Kleine expo over wijkvernieuwing en het – ik blijf hier – project tijdens en na het Let’s Gro festival in Forum groningen. ‘Ik blijf Hier’ is een ontmoeting met de wijk en geeft wijkbewoners het woord. Een samenwerking met Tussenland, David Vroom, Sijas de Groot, Chris Zwart, gemeente Groningen en Buro Reng. Foto’s expo – David Vroom
Senna   IMG_4289
11.11.2021
Snuffelstage

Senna – 15 jaar en middelbare scholier – loopt deze week mee om te snuffelen aan het vak en de praktijk. We gaan van kennismakingsgesprek naar presentatie tot het ontwerpen van een persoonlijk logo in één week. Goed bezig Senna!
Crowdfunding Maarhuizen
11.10.2021
Crowdfundingcampagne voor eeuwenoude wierde

Net boven Winsum ligt de eeuwenoude wierde ‘Op Maarhuizen’. Destijds een velige plek bij hoog water. Anno nu een prachtig podium voor natuur en cultuur. Een plek die al eeuwen in ontwikkeling is. Mayke en Gijs voegen daar een nieuw hoofdstuk aan toe. En ze zijn er echt bijna… bijna, maar nog net niet helemaal. Daarom zijn ze een crowdfundingcampagne gestart.Doe mee met de crowdfunding en geef ‘Op Maarhuizen’ het laatste zetje om van start te kunnen gaan! Tot 1 november hebben we met elkaar de tijd om € 50.000 op te halen. Elke bijdrage is welkom, hoe klein of groot ook. Ga dus snel naar de crowdfundingcampagne via Voordekunst.
Steun Mayke en Gijs via crowdfunding
play
11.10.2021
From hangover to takeover

FSG staat voor Financial Study Organisation Groningen. FSG wil de afstand tussen studie en beroepspraktijk overbruggen en is ontstaan uit de fusie van studieverenigingen R!SK en PM. Lang geleden kregen we de opdracht om voor R!SK de rebranding te verzorgen. En nu dus voor FSG. Bijzonder aan de opdracht voor R!SK en voor FSG is dat de studenten de stijl zelf gaan uitvoeren. Het huisstijlhandboek dat we als onderdeel van de opdracht ontwikkelen is hun leidraad.
PARTREC   pres   180221 vlag
28.09.2021
Branding voor Particle Therapy Research Center 

PARTREC is een onderzoeksfaciliteit die functioneert in synergie met het UMCG Groningen Proton Therapy Center (GPTC). PARTREC combineert technologische ontwikkeling, preklinische en patiëntenstudies met een R&D programma om de technologie van protonentherapie en behandeling voortdurend te verbeteren. PARTREC is de opvolger van KVI-CART dat in september 2020 haar deuren sloot als instituut van de Rijksuniversiteit Groningen (RUG). Buro Reng ontwikkeld de merkidentiteit en is mede-ontwikkelaar van de merknaam.
Vindrs Kerstkaarten
24.08.2021
Naam en huisstijl voor startup

Annelies en Martijn zijn een bedrijf gestart. Hun doel: werk en personeel in de zorg bij elkaar brengen – maar dan wel op een persoonlijke manier. Met hulp van het MerkKompas wordt de communicatievraag duidelijker. We ontwikkelen de positionering, merkstrategie, naam, huisstijl en branding.
Bekijk de case
_DSF5194
05.08.2021
Een wierde in beweging

Aan de slag om een bijzondere plek onder de aandacht te brengen. Na Hotel de Marne en Wongema – zie de cases – gaan we nu aan de slag met de wierde Maarhuizen. Op de wierde van Maarhuizen – vlakbij Winsum – staat heel wat te gebeuren. Om je alvast een eerst idee te geven ontwikkelden we een bouwdoek met informatie over de komende veranderingen. Deze historische plek blijft een plek voor cultuur- en natuurbeleving, er gaan mooie dingen plaatsvinden. En Buro Reng denkt graag mee over design en communicatie.
IBH   social media   website   2
23.06.2021
Ik blijf hier

Vier Groningse woonwijken krijgen een opknapbeurt. Het moeten betere, fijnere plekken worden. Maar hoe is het eigenlijk om in deze wijken te wonen en te leven? Theatermaker Sijas de Groot en fotograaf David Vroom gaan een jaar lang op zoek naar het verhaal van deze wijken. Sijas en David schrijven met tekstschrijver Chris Zwart aan de hand van alle opgehaalde verhalen het grote verhaal van elk van deze wijken. Het verhaal van elke wijk komt terecht in een krant die we teruggeven aan de wijkbewoners. Zo proberen we je op een andere manier naar je eigen wijk te laten kijken. Want vaak zit het bijzondere in het alledaagse – je moet het alleen even zien.

— Ik blijf hier — is een initiatief van Stichting Tussenland, uitgevoerd in opdracht van de gemeente Groningen in het kader van de wijkvernieuwing in Beijum, Selwerd, De Hoogte/Indische Buurt en De Wijert.

Interviews en onderzoek — Sijas de Groot
Fotografie — David Vroom
Tekst — Chris Zwart
Projectleider — Marieke Hollemans
Zakelijk leider Tussenland — Juul Huitema
Ontwerp en klankbord — Buro Reng
_DSF4418
15.06.2021
Buro Reng ontwikkeld de merknaam, identiteit, website en webshop voor Bosmade. Bosmade is Tjeerd Bosma. Wij kennen Tjeerd vooral als web developer. Maar Tjeerd is een multitalent. Hij ontwerpt, ontwikkeld en produceert skateboards in zijn atelier en werkplaats in Haren Groningen. Het zijn handgemaakte minicruisers, cruisers, pintails en longboards. Met veel aandacht, liefde en oog voor detail worden unieke boards gemaakt. Ieder board is anders, is een variatie of doorontwikkeling van de vorige. Binnenkort te bestellen via de webshop.
IMG_1062
20.04.2021
Toukomstbeeld

Toukomst is een initiatief van Nationaal Programma Groningen samen met West 8 (ontwerpbureau voor stedenbouw en landschapsarchitectuur) en organisaties uit de provincie Groningen. Toukomst bouwt aan projecten voor de toekomst van Groningen. Voor de uitvoering van deze projecten is 100 miljoen euro beschikbaar. De ideeën die Toukomst ophaalt zijn de basis voor de Toukomstprojecten en het Toukomstbeeld. Toukomstbeeld is een uitgave met voorbeelden en een selectie van projecten die zijn gevormd door de inwoners van Groningen. Een getekend panorama met zeven Groninger landschappen voorzien van visies en doelen voor Groningen in 2040, geschreven en getekend door West 8 en medeontwikkeld door Gebied-B. Toukomstbeeld – de brochure en de vragen met kaarten – is een uitnodiging om met elkaar – inwoners van Groningen, de politiek, overheden en organisaties in de provincie – de toekomst van Groningen vom te geven.
IMG_1914 2
07.04.2021
We’re in it

‘Redesigning Logos is a spectacular compilation featuring the best examples of redesigning logos. It features almost 400 outstanding redesigned logos worldwide to reveal how logos are created and evolve. This book presents some of the best examples of logo redesigns and provides valuable information on how designers have arrived at that solution.’ We’re in it with 4 projects!
_DSF2736
07.04.2021
Mijn naam is Julia.

Ik ben 3e jaars student Graphic Design aan Academie Minerva in Groningen. Ondertussen loop ik alweer een maand stage bij BURO RENG. Ik leer hier erg veel, doordat ik het gehele (ontwerp) proces mag meelopen. Van de vraag naar een grafische of communicatieve oplossing tot een passend design. Met daarnaast misschien wel het belangrijkste van een goede stageplek, een gezellig en professioneel team waar ik al veel van heb geleerd en nog meer van mag gaan leren.
Schermafbeelding 2021 01 29 om 12.56.05
29.01.2021
Een nieuwe website voor Het Houten Huis

Het Houten Huis is het beeldend muziektheatergezelschap van het noorden. Wat begon met de vraag voor een nieuwe website en webdesign leidde tot een jarenlange samenwerking. Om een passende website te kunnen maken leerden we elkaar beter kennen. Gesprekken, overleg, presentaties én voorstellingen. Prachtige voorstellingen waarin beeld, verhaal, muziek je meenemen naar die hele speciale Houten Huis wereld. En we werden fan! Niet alleen van de voorstellingen, ook van de onderwijsprojecten; Het Houten Huis in de Klas. We hebben veel onder de loep genomen. Wat wil Het Houten Huis, waarom draait het en hoe kunnen we dat verbeelden? De huisstijl, het beeldconcept voor de voorstellingen, de art-direction, de fotografie, het logo, de typografie – een eigen lettertype – hebben we doorontwikkeld. En nu – uiteindelijk – de website. De uitdaging was om voor al die mooie beelden, filmpjes en de wereld van het Houten Huis een goed podium te ontwerpen. Een mooie opracht!

hethoutenhuis.org
_DSF4752  def   LR
11.01.2021
Risicomanagement volgens Buro Reng

Je investeert in een nieuwe naam en gezicht van je bedrijf. Dan wil je ook graag dat het voor alle betrokkenen duidelijk is waar je voor staat en hoe je dat uitdraagt. Het MerkKompas wordt dan letterlijk een richtinggevend middel en een houvast voor een consistent merkbeleid. Historie, strategie, kernwaarden, communicatie, beeld, woord en huisstijl staan er in beschreven. Het resultaat van een heel mooi proces en de basis voor het nieuwe merk Vindrs.
Gridwise animatie groot 5
20.10.2020
Nieuwe naam, logo en huisstijl voor Gasunie Engineering

Gasunie Engineering – zusterbedrijf van landelijk gasnetbeheerder Gasunie Transport Services (GTS) – is van naam en beeldmerk veranderd. Met deze verandering ontstaat er een duidelijk onderscheid tussen de commerciële bedrijven binnen de Gasunie-groep en de gasnetbeheerder die wettelijke taken uitvoert. Doel is gelijke kansen voor bedrijven bij de ontwikkeling van – nieuwe – energiediensten. Belangrijk gezien de huidige energietransitie.
Vindrs MerkKompas B
15.06.2020
Een mooi voorbeeld van de Buro Reng aanpak.

De vraag voor een nieuwe huisstijl leidt tot een herpositionering. Hoe zorg jij wordt Vindrs. De inzet van het merkkompas geeft zicht op nieuwe kansen en uitdagingen die beter passen bij de nieuwe ambities. Met deze nieuwe strategie, merknaam en visuele identiteit is Vindrs klaar voor de toekomst! In print én interactief.
Vindrs.nl
play
11.05.2020
Leuk nieuws voor opa of oma!

Wat doe je als je door corona niet meer naar oma of opa kan? Maak een krantje! Een Speciaal Krantje voor jouw opa of oma. Vol leuke en korte berichtjes over dat wat jou bezighoudt. Je mailt de tekst en de foto’s en Krantje Speciaal doet de rest.
Maak je eigen Krantje Speciaal
play
27.04.2020
Good news!

Our posterdesigns are featured on www.typographicposters.com Typo/graphic posters is a platform for inspiration and promotion of good design through the poster culture. It focus exclusively on typographical and graphical posters, those that challenge type, colors and shapes to express a message.
Bekijk het hier
buro reng merkstrategie groningen.jpg
10.03.2020
An inspirational start of the day

This morning the gentlemen from Buro Reng gave an awesome lecture about their company, the way they work and they showed a lot of good looking case studies! It sure was an inspirational start of the day. Mooie reactie van the study association for all communication, media & IT studies en de studenten van het Instituut voor de Communicatie, Media en IT van de HanzeHogeschool.
Een prima gelegenheid om het Buro Reng MerkKompas bij deze toekomstige collega’s te introduceren. Uit de enthousiaste reacties bleek dat men de voordelen van deze werkwijze goed begrijpt!
Misschien ben je ook nieuwsgierig geworden naar onze werkwijze en verhaal? Laat het ons weten, we komen er graag over vertellen.

Meer over het Buro Reng MerkKompas
play
12.02.2020
Aanbevolen

Buro Reng’s Mister Type project is te zien op weandthecolor.com. We and the color is een webmagazine voor dagelijkse kunst- en designinspiratie. Je vind er prima projecten uit verschillende creatieve gebieden gepresenteerd.
Bekijk het hier
play
28.01.2020
Het aanzicht van het Groninger landschap en de ruimtelijke ordening in Groningse dorpen en steden staat op het spel.

Buro Reng ontwerpt de huisstijl en website voor De Toeverlaat. Een collectief van Groninger architecten die vinden dat de advisering en hulp aan bewoners van het Groninger bevingsgebied beter kan en moet. Een goed collectief en een doel dat we van harte ondersteunen.
Deelnemende architecten: Rob Hendriks, Paul van Bussel, Tjalling Zondag, Allart Vogelzang, Beatrice Montesano, Wim Barneveld, Erik Roerdink, Annet Ritsema, Sjoerd Tasseron, Arnold Venema en Geir Eide.
www.detoeverlaat.nl
IMG_1465 2
16.01.2020
Studenten op bezoek

In gesprek met studenten Mediavormgeving Art en Design van ROC Friese poort over innovatie en Design. Wat is volgens jullie de betekenis van innovatie? En innoveren jullie ook? Mooie gesprekken en enthousiaste verhalen. Leuk en zinvol.
IMG_4436 2
13.12.2019
Nieuw adres

Na jaren met veel plezier te hebben gewerkt aan de Munnekeholm hebben we gekozen voor een nieuwe werkplek. We zijn verhuisd naar een andere mooie locatie in het centrum van Groningen. Op deze nieuwe locatie zijn we zichtbaarder en toegankelijker. Nieuwsgierig? Kom op de koffie!

Buro Reng
Hoge der A 31
9712 AE Groningen
play
29.11.2019
Letterontwerp – Het Houten Huis

Dit is de teaserfilm voor de nieuwste voorstelling – Ruimtevlucht – van Het Houten Huis en Holland Opera. Ruimtevlucht is een voorstelling over de ‘verstekeling’ die je met je meedraagt. Het resultaat is een universum van beeldend theater met absurde humor, betoverende zang en livemuziek, onder regie van Elien van den Hoek. De titel ‘Ruimtevlucht’ is geschreven in het nieuwe, op maat gemaakte lettertype. Het is onderdeel van de nieuwe visuele identiteit en merkstrategie die Buro Reng voor Het Houten Huis ontwikkelt. Teaser door: Boris Stokman, Mo Visser, Zoscha van Erkel, Elien van den Hoek. Muziek: Marting Franke, Niek Idelenburg.

Meer over de voorstelling
play
11.10.2019

Branding – Lode, The New Excalibur Sport


Lode BV is specialist in de medische ergometrie. Voor Lode BV ontwikkelen we de beurspresentatie en digital marketing voor The New Excalibur Sport, the ultimate bicycle ergometer. Het is één van de belangrijkste productmerken voor Lode. Volgend op een merkscan en met de inzet van MerkKompas ontwerpen we de merkstrategie en de multimediale campagne. Resulterend in de European brand campaign kick-off in Praag van deze top ergometer; SMARTER, BETTER, STRONGER!
Buro Reng Stage Linde
23.09.2019

Hoi met Linde!


Ik studeer Graphic Design op ArtEZ Zwolle en ik loop nu alweer een maand stage bij Buro Reng. Ik was op zoek naar een stageplek waarbij grafisch ontwerp en onderzoek met elkaar verbonden worden en waar het proces net zo geliefd is als het eindwerk, en die plek is wel gevonden! Fijn team, goede sfeer, interessante visie en leerzame gesprekken.
AOf_20190701_Elker_Vlaggenmoment 5647
20.09.2019

Nieuwe huisstijl voor jeugdzorgorganisatie ELKER


Buro Reng ontwerpt het nieuwe logo en de nieuwe huisstijl voor ELKER. We hopen dat de inzet en betrokkenheid van Buro Reng bijdraagt aan de doelstellingen van Elker en daarmee aan de hulp voor jongeren!

Bekijk project Elker
play
16.09.2019

Animaties voor social media campagne R!SK


Voor Risk – de studievereniging van de faculteit Economie en Bedrijfskunde van de Rijksuniversiteit Groningen – ontwerpt Buro Reng animaties voor Instagram stories, als onderdeel van de digitale branding strategie.

Bekijk project R!SK