Groningen studentenstad
–
Van de 230.000 inwoners in Groningen, is 25% student. Daardoor heeft Groningen als stad het hoogste percentage studenten én is is qua inwoners de jongste stad van Nederland.
Groningen heeft dus veel studenten – en studieverenigingen. De studieverenigingen R!SK en PM besluiten daarom de krachten te bundelen. Een nieuwe studievereniging – FSG – Financial Study Association Groningen – ontstaat.
FSG combineert professionaliteit met een biertje
–FSG heeft als doel de kloof tussen studie en werk te overbruggen. Zo kun je er bijvoorbeeld kennis maken met de bedrijven waar je in de toekomst misschien gaat werken of deelnemen aan een assessment training. Bij FSG kun je jezelf ontwikkelen, van en met elkaar leren en vooral ook een leuke tijd hebben.
Met vertegenwoordigers van The Board – Annemarie en Hendrik – werken we prettig samen aan de branding van deze nieuwe studievereniging. We gebruiken hiervoor ons MerkKompas en focussen op dat waarin FSG zich onderscheidt.
Zelf doen
– Bijzonder aan deze opdracht is dat de studenten de huisstijl zelf gaan uitvoeren. Het huisstijlhandboek dat we als onderdeel van de opdracht ontwikkelen is hun leidraad. Met deze omschrijving, voorbeelden en digitale basisdocumenten kunnen ze aan de slag. Maar bellen kan natuurlijk ook altijd.